lördag 31 mars 2012

Lördag 31/3

God Kväll!

I morse, när jag gick upp, möttes jag av att marken var vit. Det var så lite så det såg ut ungefär som när man strör florsocker på en kladdkaka.

I morgon slutar den utställning som pågår på Kvarnen. Eftersom jag köpt en tavla åkte jag dit idag för att hämta den. Tog vägen förbi hos Sten-Åke och hämtade upp honom.

När jag skulle betala visade det sig att damen som var där inte visste något om hur de kunde ta emot kortbetalning. När jag köpte tavlan visade den damen att de hade en kortläsare i en låda. Det slutade med att vi plockade fram den och jag körde betalningen själv. Efter ett par försök lyckades det. När jag kom hem kollade jag kontot och det stämde.
 Det är en helt ny stil på den nya tavlan jämfört med mina tidigare, men det var färgerna jag fastnade för och den gör sig bra där jag placerat den.
De flesta av mina tidigare tavlor är natur- och djurmotiv där man ser vad motivet föreställer.

Följde BIK:s match mot Rögle. Redan före en minut var det ett mål i baken. BIK hade ett tag ställningen 3-3 men tappade ytterligare ett och sedan ett i tom kasse, d.v.s förlust med 5-3. Därmed var drömmen om spel i elitserien borta. Det var bara en dröm, för realistiskt fanns knappast möjligheten.

God Natt!

Inga kommentarer: