lördag 24 mars 2012

Lördag 24/3

God Kväll!

Åter en fin vårdag. Efter frukost och tidningsläsning bar det iväg på en promenad i det fina vårvädret.
 Vårtecken på Strandvägen.
Hemma igen fick det bli förmiddagskaffe i solskenet.

Som lunch blev det torskrygg med en sås, som jag brukar använda till lax, men som Gudrun önskade sig.

Eftermiddagen var bokad för matchen BIK-Örebro. Tillsammans var vi 4469 som tagit oss dit. I första perioden låg BIK över spelmässigt, men det var Örebro som gjorde sitt första mål. Runt oss hade vi flera Örebroare och det var ett hiskligt liv. Närmast Gudrun satt en riktig fantast. När en Örebroare blev tacklad skrek han för fullt mot domaren och jag kunde inte låta bli att säga att det var helt just. "Det vet jag väl", var hans svar. "Jag måste ju få igång dem". Det är nästan så att jag tror att det var Fahlander från Örebro.

Period två blev jämnare spelmässigt och Örebro började med ytterligare ett mål. Då såg det lite mörkt ut, men sedan vände det och BIK reducerade till 2-2 under perioden.

I tredje perioden gjorde BIK ytterligare ett mål och lyckades också hålla matchen ut och vann därmed med 3-2 och ligger nu tvåa i kvalserien efter Timrå. Elitserieplats efter halva serien spelad, inte illa.

God Natt!


Inga kommentarer: