fredag 14 september 2012

Fredag 14/9

 
God Kväll!
 
Ett regnigt och blåsigt väder gjorde att det blev ett inomhuspass med tvätt och städning. Det passade dessutom bra eftersom jag väntade besök under dagen.
 
Det fick bli en kopp kaffe när hon dök upp, Gudrun från Västerås. Jag hade funderat på vad jag skulle bjuda på i matväg. Jag kom fram till att det fick bli falukorv tillagad i ugnen med riktigt potatismos. Ju mer jag tänkte på det, ju mer vattnades det i munnen. Så fick det bli, och det blev väl mottaget. Många gånger går det bra med det enkla.
 
För några dagar sedan skrev jag att jag bjudit Susanne och Sten-Åke på en squashgratäng. Trots att Susanne är kräsen med mat dög den. Det kom önskemål om receptet, och här är det.



I mitt utförande blev det ett lager av ovanstående, därefter ett lager med kasslerskivor, och sedan resten ovanpå samt riven ost.

Lycka till och God Natt!

Inga kommentarer: