söndag 9 september 2012

Söndag 9/9

God Kväll!

När Monica och Janne var här senast hade de med sig en stor squash, 0,7 kg. Frågan var vad jag skulle göra med den. Letade efter recept och hittade ett gjort av Jamie Oliver. Det var en gratäng, vegetarisk. Jag tyckte att det borde gå att komplettera den med kassler och stack iväg till Coop Nära.
 När den var färdig att sättas in i ugnen ringde jag Susanne och Sten-Åke, som skulle komma vid tretiden för att hämta mig till Karlskoga HC:s träningsmatch mot Vänersborg. Jag sa att om de vågade smaka en rätt som de aldrig ätit tidigare kunde de komma en timme tidigare.
De kom och även om Susanne var skeptisk, gick det över när hon fick smaka maten. Som dessert blev det gårdagens äppelpaj med vispad grädde. Samtliga mätta och belåtna.

Simon och Sammy spelade sin första träningsmatch för säsongen. Det var en ganska jämn och lite smågrinig match, som KHC vann med 3-2.

God Natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

rveZel 46Tack för den jätte goda maten. Anette undrar om du kan dela med dig av receptet ?
Kramiz