lördag 8 september 2012

Lördag 8/9

God Kväll!

Eftersom jag ätit rester hela veckan, det blir så när man har haft gäster, tyckte jag att det var dags för en tur till Filipstad och Louise. Där blev det en portion stekt fisk med en god sås.

Tog vägen förbi hos Sten-Åke och Susanne och lämnade en veckas skörd av tidningar. Där blev det eftermiddagskaffe och ett långt besök.
När jag kom hem tyckte jag att det var kyligt och tråkigt väder. Jag letade fram ett recept på en äppelpaj och gjorde en sådan för första gången i mitt liv. Det var inte den kalorisnålaste, men det smakade bra med vispad grädde till. Trots att jag uppnått pensionsålder med råge har det blivit mycket under senare år som jag gjort för första gången.

Nu ser jag "Körslaget" och skriver under reklamavbrotten.

God Natt!

Inga kommentarer: