fredag 7 september 2012

Fredag 7/9

God Kväll!

I förmiddags var det kontroll av min oljetank. Trots att jag använder bergvärme har jag behållit oljeanläggningen och därför måste tanken besiktas med jämna mellanrum.

När de hade åkt var det dags för nästa besök. Det var Susanne, som kom tillsammans med Anette, sin kompis, för att titta på mattor hos Birgit.
 När de kom tillbaka var Birgit med. Det blev lite kaffe och hembakad sockerkaka. Birgit hade fått ett fästingbett, som hade svullnat upp och hon hade fått recept utskrivet. När hon fått bekräftat att det var klart på apoteket skjutsade jag in henne så att hon kunde hämta det.
 Senare på dagen ringde Stefan och kollade att jag var hemma. Strax därefter kom han och Samuel. Samuel hade med sig sin bensindrivna och radiostyrda racerbil som han demonstrerade.
 Ner till gatan, där han startade den efter en del dragningar i startsnöret. Sen bar det iväg i en rasande fart. Den kom säkert upp i 50-60 km/tim. Konstigt att det inte dök upp någon som funderade på vad det var för ljud.
När det var dags för dem att återvända till Kristinehamn och vi kom ut på verandan gick det fyra rådjur och betade på gräsmattan. Trots att vi stod och pratade tittade de bara på oss. Jag fick ta flera kort innan jag lyckades få med alla fyra på samma bild.

God Natt!

1 kommentar:

Janne sa...

Var det ingen som sa "Hoppa"?