onsdag 5 september 2012

Onsdag 5/9

God Kväll!!

Idag var det fint väder och dessutom hade jag arbetslust. Började dock med att åka in till Filipstad för att tanka och besöka apoteket. För första gången kom jag över 1000 kronor för en tank. Jag hade visserligen med en 10-liters dunk till mina maskiner, men jag tror att det är högsta bensinpriset i år. På apoteket gick det på över 2000 när jag hämtade ut min bromsmedicin, som jag skall spruta in nästa vecka. Det är dyrt med kvinnliga hormoner. Mitt högkostnadsskydd hade gått ut den sista maj, därför det höga priset.

När jag kom hem tvättade, skrapade och grundade jag den list på uthuset som jag hade gjort fri från växter. Bra väder, så kan jag även stryka på färgen.

Idag fick det bli kaffe och macka till lunch innan jag begav mig till Karlstad. Där träffade jag Emil Gabrielsson från Nordea, Göteborg. Han informerade om olika räntebärande placeringar. Därefter tittade Peter Birath och jag på hur olika placeringar hade utvecklats.

Klockan 18 samlades vi sedan på CCC, där vi, ett 15-tal Nordeakunder, blev bjudna på en trerätters middag och ytterligare en information av Emil om det ekonomiska läget samt olika placeringsmöjligheter.

God Natt!

Inga kommentarer: