lördag 15 september 2012

Lördag 15/9

God Kväll!

Idag hade Storfors Marknad tur med vädret. Det var dit vi begav oss när vi hade ätit frukosten och läst igenom dagens tidningsskörd. Denna marknad, som är betydligt mindre än Oxhälja, är mer lagom, och jag träffade mer personer att prata med här än i Filipstad. Det blev ett och annat litet köp.

I morse frågade Gudrun om jag hade någon älgfärs kvar. Hon längtade efter älgfärsbiffar med min lingonsås. Och tänk, det fanns faktiskt. Under eftermiddagen gjorde jag därför denna rätt. Dessförinnan hade vi varit ute i luften och rensat några rabatter och skaffat en god aptit. Som dessert orkade vi bara med en kopp kaffe och ett par bitar marknadsgodis.

Senare tittade jag på lite hockey. Såg två perioder av matchen HV71-Brynäs, samt lite av Luleå-Skellefteå. I den senare matchen var jag mest intresserad av att se hur Linus Persson klarade sig i den högre serien. Av det jag såg klarade han sig bra och flera gånger nämndes det att han förra året spelat i Bofors.

God Natt!

Inga kommentarer: