torsdag 20 september 2012

Torsdag 20/9

God Kväll!

I morse, när jag kom ut för att åka till Karlskoga och gymmet, visade termometern plus 3 grader. På bilrutorna var det is, så nu är höstens premiär med isskrapning avklarad.

Efter gymmet var det besök hos Tedenrud. Det blev mycket snack om hans son med kompis, som håller på att diskutera med banker för att kunna starta en bilfirma med Honda som märke. Just nu finns inte märket till salu i Karlstad, då gamla försäljningsföretaget har mist dem eftersom de satsat på annat märke. Bankerna är ganska försiktiga när det gäller bilhandeln och är inte intresserade av att låna ut, trots att de satsar ovanligt mycket själva och har stort stöd från Honda. Det är inte utan att det rycker i företagartarmen, men förståndet säger att företagandet skall vara avslutat för min del.

På Rotary hade vi ett trevligt besök av Åsa ock Niklas Carlsson, som driver Träningslagret i Karlskoga. De berättade om hur de hade övertagit gymmet och hur de har utvecklat det. De har nu en stor lokal på 2500 kvadrat mitt i centrum. Som grädde på moset var det jag som tog hem vinsten i vinlotteriet.

När jag kom hem körde jag ett pass med röjsågen och nu har jag klart på framsidan mot gatan.

Under kvällen fick det bli TV-hockey, Frölunda-Modo. Efter att Modo haft ledning med 6-3 vände Frölunda och lyckades göra 6-6. Förlängningen vanns av Frölunda, som således vann med 7-6. Kockarnas Kamp spelade jag in och såg efteråt.

God Natt!

Inga kommentarer: