måndag 3 september 2012

Måndag 3/9



God Kväll!

 

Idag, när det var fint väder, passade jag på att rensa bort alla växter vid uthuset för att kunna måla färdigt nedre listen. När det var nästan klart kom Birgit. Nu var det lingon på gång. Jag sa att det fanns inga på tomten och det såg hon snart. Jag lovade att följa med henne om några dagar till skogen. Det slutade med att vi åkte efter att vi bytt om till skogskläder.

 Förutom lingon fanns det en och annan kantarell, som räckte till kvällsmackor.
 Efter någon timme hade vi plockat ca 15 liter, som Birgit fick ta hand om. Jag förstår inte hur hon kan äta upp alla bär som hon plockar.
 När vi kom hem körde vi undan allt ris som vi tagit ner efter uthusväggen. Nu kommer det inte upp några mer växter där. Helt vansinnigt att ha växter klättrandes efter väggarna. Det bara förstör.

När Gudrun rensade kantarellerna till kvällsmackorna plockade jag ytterligare några på mina ställen på tomten. De får jag spara till en annan kväll.

God Natt!

Inga kommentarer: