fredag 19 april 2013

Fredag 19/4

God Kväll!

I morse, när jag satt och åt frukost samtidigt som jag tittade på TV, fick jag se att de visade vårt senaste träningssätt med 20/10 sekunder. Det är tydligen något som kommit nu och blivit väldigt populärt. Ursprungligen kommer det från Japan och kallas "Tabatan". Det började med att skridskoåkarna tränade det och det visade sig vara effektivt.

Vid lunchtid ringde Thomas, som var på väg från Stenkullen, där han varit på jobb. Han närmade sig Alingsås och jag tyckte att han kunde åka in till Ann-Marie och Harry och få sig en kaffetår. Jag beskrev vägen och av Ann-Marie fick jag höra att han kommit dit. Hon ringde för hon hade inte lyckats nå den lille brodern i USA.

Trots att jag tog det lugnt i vintras när jag plogade lyckades jag få upp en del grus på gräskanterna. Jag tog fram en kratta och har dragit tillbaka gruset till sin plats.

Eftersom det närmar sig momsdeklaration avslutade jag fjolåret med att läsa in den bokföringsorder som gjordes i samband med årsbokslutet och avslutade föregående år.

Annars har det varit lugnt med TV-tittande under kvällen.

God Natt!

Inga kommentarer: