fredag 26 april 2013

Fredag 26/4

God Kväll!
 
Jag är väl inte den som älskar att städa, men när jag väl kommer igång är det ganska trevligt ändå. Idag tog jag en ordentlig omgång i köket. Fortsatte med toaletterna och hallen. När jag var klar var det dags för lunch. Jag tyckte att jag hade förtjänat en lunch på stan och ringde Susanne, som hade jobbat natt och brukar gå upp vid 13-tiden. Vi gick till Caesar och tog deras "Skomakarlåda", som de har varannan fredag. Till det får man även dessert. Mätta och nöjda fortsatte vi hem till Susanne, där jag visade mitt senaste kameraköp. Nedan följer några provbilder.
 
Jag blev sittande så länge så att Sten-Åke hann komma hem och vi fick eftermiddagskaffe innan det bar iväg till Nykroppa.

 Ett par av de orkidéer jag har hemma.
 Här har jag lånat ett objektiv av Susanne. Hon har samma märke, men lite mer avancerad kamera. Jag har 12,2 megapixlar, hennes är på drygt 15.
 Här har jag fångat en, som alltid plåtar alla så fort hon kommer åt.
Simon dök upp med en kompis. Han hade varit i Karlskoga och hämtat en ny dator. Här får han hjälp av kompisen med installationen.

God Natt!

Inga kommentarer: