söndag 14 april 2013

Söndag 14/4

God Kväll!

Idag gratuleras min lillasyster som kommit upp i den aktningsvärda åldern av 73 år. Gratulerar även det lilla barnbarnet Viktor som fyller 7 år samma dag.

Under förmiddagen begav vi oss till Karlskoga för att uppvakta Viktor tillsammans med övriga familjemedlemmar. Där blev vi bjudna på både smörgåstårta och vanlig tårta. Eftersom jag inte hade kameran med mig kan jag inte visa några bilder. Här har man dock möjlighet att se bilder från kalaset om man är intresserad.

Under eftermiddagen lagade jag till en ny kycklinggryta, där jag hämtat receptet från vinklubbens receptsamling. Den var med kokosmjölk och chili och blev ganska stark.

Eftermiddagen blev framför TV:n och matchen mellan Luleå-Skellefteå i SM-final serien. De senare tog sina andra vinst trots att Luleås Linus Persson, tidigare BIK, gjorde två mål. Matchen slutade 2-4.

Under kvällen blev det Mästarnas Mästare med en ny grupp i aktion.

God Natt!



Inga kommentarer: