måndag 29 april 2013

Måndag 29/4

God Kväll!
Eftersom Carola, vår gympaledare, var upptagen under tisdagen med att hissa kommunens flaggor hade vi flyttat passet till idag. Hennes grabbar spelar hockey och föräldrarna får sköta flaggorna mot en betalning till ungdomshockeyn. Idag blev det inte någon lång sittning vid frukostbordet eftersom jag hade en besökare hemma.
 
I gamla brukshandeln har det startats en blomsterhandel. Vi åkte dit för att köpa penséer till Anita och till några av mina krukor på trappan. Tyvärr, måndagar var stängt. Nu får det bli en tur i morgon istället. Har hört ryktesvägen att de har stora och fina plantor.

 Till dagens lunch bjöd jag på ugnsbakad torsk med tillbehör.
 Gudrun hälsade välkommen till bordet.
Från min fruktkorg gjorde Gudrun dagens dessert.

Vi tittade på "Halv åtta hos mig", som var från Västerås, men inga kända namn dök upp.

God Natt!

Inga kommentarer: