onsdag 3 april 2013

Onsdag 3/4

God Kväll!
 
Kände en otrevlig lukt från kylskåpet när jag öppnade dörren. Jag kunde inte lokalisera den och därför rev jag ut alltsammans och gjorde en rejäl rengöring. Slängde en hel del gammalt som blivit liggande.
 
Eftersom jag var i städtagen fortsatte jag med att rensa bort alla tidningar och emballage som jag hade samlat på mig.
 
När det var fint väder fortsatte jag med att tvätta av bilen, som var full av gammal salt och smuts.
 
Sedan var det dags att byta om och åka till Kulturföreningen Kulörta Lyktor, där jag blivit invald i styrelsen och var med på mitt första möte.
 
Nu kommer några bilder från den safaritur vi gjorde.
 Gudrun i väntan på bussen som hämtade upp oss.
 Under turen var det ett antal stationer som vi kom till och fick information.
 Här visas hur man blandar ihop Thailändsk curry av ett stort antal kryddor.
 Besök hos ett par elefanter som visade vad de kunde för konster. Bl.a målade den ena en tavla. Tänkte köpa en. Kunde säkert lurat någon om konstnären.
 Bearbetning av kokosnötter visande vad man kunde få ut av dem.
 Dagen avslutades med en halvtimmes elefantridning.

 Gudrun tackar vår transportkompis.

 Här plogar man risfältet med en vattenbuffel. Vi fick även se hur man tog tillvara riset på ett gammalmodigt sätt.
Från elefantryggen tog jag denna bild på en stor Buddhafigur på långt avstånd.

God Natt!

Inga kommentarer: