lördag 27 april 2013

Lördag 27/4

God Kväll!
 
En härlig dag med sol. Gick ut med kameran för att se om det fanns några vårtecken. Nere vid sjön har isen släppt efter land, men det finns fortfarande mycket is. Normalt brukar sjön vara isfri vid denna tiden. Finns fortfarande chans att den är borta till 1:e maj.

 Idag lyckades jag hitta de första tussilagona på tomten.
 Till lunch gjorde jag det enkelt, en tonfisksallad.
Det var "långlördag" i Filipstad. Jag åkte in för jag har en tid funderat ¨på att skaffa nya läslampor vid sängarna. Gick in till Bergwalls, där det var fullt av folk. Jag hade sett att de hade rabatter under dagen, men döm om min förvåning när jag fick betala för en när jag köpte två. 50% är inte illa. Jag valde vanliga golvlampor för att slippa skruva fast i väggen. Tycker att det blev bra.

Har sett lite av matchen OS-94-laget mot kändislag. Skall titta färdigt tredje perioden för att se hur det slutar.

God Natt!

Inga kommentarer: