måndag 8 april 2013

Måndag 8/4

God Kväll!

Äntligen, idag på väg från Karlskoga, fick jag se årets första vårtecken. En flock tofsvipor.

Jag hade en lampa som slocknat på bilen och därför åkte jag till Karlskoga och Möllers för att få den bytt. Numera åtgärdar jag aldrig sådant själv. Det finns folk som är utbildade och gör det mycket snabbare. Nu kunde jag ta en kopp kaffe under tiden och dessutom titta igenom Karlskoga Tidning, som inte kommit till mig idag.

När jag ändå var i Karlskoga och det inte var någon kö på Däckson passade jag på att byta till sommardäck. Jag har mina däck lagrade där och det är ett effektivt sätt att slippa få blodsmak i munnen två gånger per år.

När jag senare åkte till Filipstad och hämtade ut blodtrycksmedicin tog jag vägen förbi hos Susanne och fick eftermiddagskaffe. Sten-Åke kom hem samtidigt och nu har han lånat ut boken "Conny Strömberg, en lirares bekännelser", till mig. Örebro Hockeys storspelare, känd och ökänd.

Under kvällen en TV-match, Öster - Helsingborg som slutade 1-1.

God Natt!

Inga kommentarer: