onsdag 17 april 2013

Onsdag 17/4

God Kväll!

En vädermässigt skaplig dag men med kraftig blåst. Det är bra för då torkar det upp snabbare på gårdsplanen och vägarna.

Fick brev från skattemyndigheten. Trodde givetvis att det var en förfrågan och att det var dags att rota fram papper igen. Idag var det bara ett kontoutdrag som visade att jag hade drygt 5000 innestående på skattekontot. Eftersom jag alltid har en rejäl restskatt hade jag jämnat av uppåt och det blev tydligen lite för mycket.

Idag gjorde jag i ordning 4-hjulingen för våren-sommaren. Jag monterade av plogbladet och kontrollerade och fyllde på luft i däcken.

Under eftermiddagen åkte jag in till Filipstad. Om jag handlar under onsdagar på ICA har jag 5% på allt jag köper. Problemet är att man måste planera lite bättre än vanligt. Idag kom det dessutom ytterligare rabattkuponger så det är nästan omöjligt att utnyttja alla. Som pensionär har man vissa fördelar och affären får kunder den dag som är minst besökt.

På hemvägen besökte jag Susanne och Sten-Åke och fick eftermiddagskaffe innan det var dags för lite fotboll på TV.

God Natt!





Inga kommentarer: