tisdag 2 april 2013

Tisdag 2/4

God Kväll!
 
Idag var det full dag med början klockan fem med väckning. Gympan klarades av och sedan bar det iväg hem igen.
 
Birgit ringde när jag kommit innanför dörren. Hon undrade om jag skulle in till F-stad för då ville hon åka med eftersom hon skulle till vårdcentralen och ta prover. Med bussen skulle större delen av dagen gå åt. Jag hämtade henne och när vi var tillbaka bjöd hon på förmiddagskaffe och skvaller om vad som hänt i byn under tiden jag varit borta.
 
Efter en enkel lunch hemma tog jag hand om gårdagens tvätt med strykning etc.
 
Under kvällen har det varit besök på Kuggarna. Idag berättade vår präst om olika påskseder.
 
Idag blir det några bilder från en utflykt till Phuket Town. På vägen besökte vi två olika Buddhatempel samt en fruktmarknad. Det sista på turen var ett besök på nattmarknaden.


Skorna lämnades utanför templet.
I denna kruka small det med jämna mellanrum. Man laddade med "Kinaskott" och tände på så flisorna flög och det bolmade ur toppen. Detta gjorde man när man hade något positivt att fira såsom ett bröllop, barnafödelse, en bra dag på jobbet eller annat som man tyckte var bra.

Vi råkade komma så att vi fick se ett bröllop.



Till sist några stånd från marknaden.

God Natt!

Inga kommentarer: