måndag 19 januari 2009

Måndag 19/1

God kväll!
Idag var det en tidig morgon med gympa. Nu hade även Torbjörn, som gör ett ryck varje år, också kommit. Vi får se hur länge han håller på i år.
Under förmiddagen ringde "Badtunnan", som ligger granne med mig på industriområdet. Han skall bygga ut och kommer då för nära min tomt. Jag åker till honom på torsdag och tittar på ritningarna.
Efter lunchen i Filipstad åkte jag till elaffären och köpte en laddningsbar dammsugare för att använda vid lättare städning i hall, kök och TV-rum.
Efter att ha monterat denna passade jag på att lyssna på 85 minuter med The Refreshments nya DVD.
Det var precis lagom innan jag åkte och hämtade Simon och hans kompis, som skulle till Kristinehamn och träna två pass. Först med juniorerna och därefter med A-laget.
Hemma igen blev det handboll mellan Sverige-Spanien. En match som vanns av Sverige.
När matchen var slut var det dags för idrottsgalan. Jag missade årets kvinnliga idrottare eftersom telefonen ringde. Det var en undersökning om Normans, hur jag hade blivit behandlad när jag köpte bilen, när jag hämtade den etc. Det är ju lite löjligt att betygsätta personer, som känner en så bra som de gör.
När jag kom från Kristinehamn hade Bo Zachrisson, Mays son i Karlskoga, talat in ett meddelande på telefonsvararen. Det var en information om att de i morgon skulle flytta May till Åhrlundsgården. Det var säkert det bästa beslut de kunnat ta för hon är bra vimsig numera. Huset skulle stå tillsvidare eftersom hon egentligen inte ville flytta.
Nu önskar jag God natt!

Inga kommentarer: