söndag 25 januari 2009

Söndag 25/1

God kväll!
Idag var jag inbjuden till Kajsa och Harald Jansson. Vi träffades vid Lunedet klockan 10:00 för att ta en motionspromenad. Det var ganska halt på sina ställen, men vi var iallafall ute och vandrade i drygt en timme.
Därefter bar det iväg till deras hem. Efter att vi bytt om blev det glögg under tiden som Kajsa färdigställde maten. Det blev Wallenbergare med mos. Det smakade mycket bra. Tyvärr blev det lite för mycket eftersom jag gick ifrån min princip att inte ta en extra gång. Jag märkte det till kaffet, som serverades tillsammans med semlor.
Vi tittade på masstarten för damer i skidskytte och såg Helena Jonsson bli tvåa.
Härefter var det dags för hemfärd och väl hemma blev det VM-finalen i bandy mellan Sverige-Ryssland. Efter 1-1 i halvlek blev det så småningom 6-1 till Sverige.
Nu får det bli lite nyheter innan det blir läggdags.
Till mina läsare säger jag:"God natt"!

Inga kommentarer: