fredag 6 februari 2009

Fredag 6/2


God eftermiddag
Klockan 8:45 ringde Birgit. Hon skulle vara hos läkaren kl. 9.00. Hennes granne, Ritwa, hade lovat att skjutsa henne. Hon hördes inte av och Birgit hade ringt till henne utan att få svar. Det blev full fart ut till bilen och sopa av snön som hade kommit. Hon var på vårdcentralen en minut över, men kom inte in förrän kvart över. Läkaren hade suttit i telefonsamtal. Ingen visste att hon varit lite sen.
Hon var bekymrad över vad som hänt Ritwa. Efter att ha ringt utan att få svar ringde hon polisen. Efter ett tag ringde de upp och talade om att hon hade åkt in med ambulans under natten med bröstsmärtor. Antagligen är även jag hårt bevakad av henne.
På lunchen träffade jag Karl-Erik, som hade fått ett nytt knä. Det fungerade ganska bra för honom, fortfarande med kryckor, men de ryker nog snart.
Idag har det kommit lite snö. Det var totalt så mycket så underredet på bilen började släpa i snön. Alltså dags för plogning, vilket nu är gjort.
Det blir ett tidigt inlägg idag eftersom jag skall in till Karlskoga och tillsammans med gympagruppen gå ut och äta gemensamt. Det brukar ske någon gång per säsong. De senaste åren har jag inte varit med, men idag hänger jag med. Det är bäst att göra mitt inlägg så att inte någon av ungarna tror att det hänt något. Det har ju hänt förr när det blir lite sent.
Ni får ha en fortsatt bra dag och god natt på er!

Inga kommentarer: