måndag 9 februari 2009

Måndag 9/2

God kväll!
Tidig måndagmorgon och tolv grader minus. Det var dessutom klart med synlig sol. Något nytt!
Efter gympan åkte jag och lämnade in bilen för att få en kabel utbytt enligt VW:s önskan. Det var en kabel, som sitter längst bak från batteriet till främre delen. De räknade med att det skulle ta 5-6 timmar.
Jag fick låna en bil och tog vägen förbi Tedenrud. Han var hemma och efter div. diskuterande åkte vi till Masten och åt lunch.
Jag lämnade av honom och passade på att göra några ärenden innan jag åkte tillbaka till Normans. De räknade med att vara klara vid 4-tiden. Då bestämde vi att jag skulle ta bilen hem och komma tillbaka imorgon och hämta min bil.
Jag gick ner till sjön när jag kom hem. Där fick jag se att det fanns ett skidspår, så jag upp och bytte om för skidåkning. Tyvärr var det bara ca 500 m spår. Det var Ingegerd Höglin, Jonny Höglins syster, som höll på att lägga upp spåret. Jag åkte med henne någon vända innan jag fortsatte att spåra en längre sträcka.
Vid 16-tiden ringde bilverkstaden och talade om att de var klara så jag upp, duschade och iväg till Karlskoga. Då slapp jag åka dit imorgon . Är det fint väder då är det bättre att vara hemma än att sitta i en bil.
Idag blev det två träningspass, ett på gymmet och ett på skidor i ca en timme.
Ni får ha en fortsatt bra dag och god natt önskar jag er.

Inga kommentarer: