lördag 28 februari 2009

Lördag 28/2

God kväll!
En fin morgon, kallt men med strålande sol.
Under förmiddagen gjorde jag en del pappersarbete för Invest samt besökte Britt och överlämnade brev som kommit till mig men skulle till orienteringsklubben. Blev kvar och drack kaffe med henne och Hans samt fick lite nyheter.
När jag åkte in till Filipstad för lunch var det minst 10 poliser som hade hastighetskontroll strax före stan. Trots stor motor klarade jag hastigheten på rätt sida.
Restaurangen var full med vasaloppsåkare så det var ren tur att man kunde hitta en plats.
När jag kom hem tittade jag på damernas 3-mil men eftersom det inte var någon svenska med i täten gick jag ner på sjön. Far och son Sarfve satt och pimplade upp den ena abborren efter den andra. De var mycket små så det var inte mycket till mat.
Under kvällen har jag sett Färjestad-Brynäs i sista matchen före slutspelet. 3-1 till Färjestad och då hade de inte med sex-sju spelare som hade småskador eller fick vila. Såg också lite på melodifestivalen.
Har ikväll också pratat med Kjell-Åke på Skype. Häromdagen hade någon försökt nå mig, men jag godkände inte denne förrän igår. Eftersom adressen var enalingbo misstänkte jag att det kunde vara han eftersom han har alingbo i mailadressen. Det var det och jag ringde upp, men han svarade inte då. Han ringde mig lite senare när jag hade börjat med inlägget.
Jag önskar er god natt och går över till en film.

Inga kommentarer: