fredag 4 december 2009

Fredag 4/12

Strandkullen i decembermörker.
God kväll!
Dagens väder var grått och trist och inbjöd inte till några utomhusaktiviteter. Passade därför på att skriva till en presumtiv husköpare. Han har ett flertal gånger skrivit och visat intresse av att köpa mitt hus. Jag meddelade att jag inte kommer att flytta utan stanna kvar här. Sen kan man ju tycka att det är tokigt att en person skall ha ett hus på 384 kvadrat. För mig passar det mycket bra. Av tre adventsstakar, som inte ville lysa, lyckades jag få fart på två. Nu anser jag att det är fullt i fönstren.
Idag var jag i valet och kvalet om det skulle bli en tv-kväll eller hockey i Karlskoga. Strax före 18 bestämde jag mig för det senare och ringde Lotta, som var intresserad av att följa med. Bofors mötte Borås och det blev en rivig, tuff och fartfylld match. I början var den jämn, men så småningom tog Bofors kommandot och vann med 7-3. Jag ångrar inte att jag åkte dit. Tyvärr var det antagligen årets lägsta publiksiffra, drygt 1500.
Jag har spelat in "På spåret", så nu avslutar jag kvällen med det.
God natt på er!

Inga kommentarer: