lördag 26 december 2009

Lördag 26/12

God Kväll!
Idag gratuleras Andreas, som fyller 19 år.
Ett par grader kallt. Under gårdagskvällen och natten hade det kommit ca en decimeter snö. Eftersom jag skulle åka bort började jag dagen efter frukosten med att ploga bort snön. Jag vill inte skylta med att det står tomt.
Efter plogningen gjorde jag mig iordning och åkte till Karlskoga och uppvaktade Andreas. Efter att ha ätit smörgåstårta fortsatte jag färden mot Västerås.
Väl framme hos Gudrun, där sonen Niklas hade anlänt och något senare hennes andre son, Stefan med fru Lena och dottern Ida, blev det ett julbord. Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans.
Tidigare, när jag kommit fram, ringde jag Lotta och meddelade att resan hade gått bra. Hon skulle ringa de övriga. Jag hade nämligen fått samtal från mina barn, som hade avrått mig från att åka i snövädret. Alla åkte lugnt och sansat och det var välplogat hela vägen, så det var inga problem.
Nu kan ni sova i lugn och ro och jag önskar god natt!

Inga kommentarer: