lördag 5 december 2009

Lördag 5/12

God kväll!
Ja, då har det fina decembervädret återvänt till det grå och trista novembervädret. Men vi vet ju att efter regn kommer solsken. Något att se fram emot.
Det gjorde att jag blev sittande framför pc:n. Efter mycket om och men har jag nu lagt in en besöksräknare som mäter unika besök. Det skall bli intressant att se hur många olika personer som tittar på bloggen. Är det enbart barn och syskon eller är det även en del andra?
För övrigt har det varit mycket tittande på skidskytte och skidsprint. Som det ser ut just nu är det damerna vi får hoppas på i vinter. En ny stjärna i sprint, Hanna Falk, dök upp och vann dagens världscuptävling, endast 18 år gammal. Även i skidskytte är det de kvinnliga som går säkrast.
Idag fixade jag min egen mat, men trots det tog jag en sväng till Susanne och Sten-Åke och fick eftermiddagskaffe.
Jag har också pratat med USA-brodern. Han mår bra efter sin operation och var i full färd med att putsa fönster. Jag kan själv välja när jag vill göra det, och det blir nog fram i vår. De flesta besök kommer när det är mörkt och då ser man inte om fönstren är smutsiga.
Nu skall jag fördriva resten av kvällen med tv-tittande. Närmast sammandrag av störtloppet för damer.
Jag önskar mina läsare god natt!

Inga kommentarer: