torsdag 17 december 2009

Torsdag 17/12

God kväll!
Torsdagen startade som vanligt med ett intensivt gympapass. Eftersom vi har några riktiga traventusiaster i gruppen bestämdes det under frukosten att vi skulle satsa 100 kronor var till ett travsystem kommande helg. Det blir ett system för tusenlappen. Det skall bli intressant att på måndag få höra varför de olika hästarna inte gjorde som de skulle för att det skulle bli en rejäl slant till oss.
Under gårdagen monterade jag plogbladet på 4-hjulingen. Jag passade även på att provploga uppfarten till garaget. Allt fungerade som det skulle, så nu är jag redo för större snömängder. Hela gårdsplanen var fylld av borrtorn och annan utrustning och kunde inte plogas. Nu när detta är borta kanske jag kör där imorgon. Det är inte nödvändigt för snömängden, men det ser ju trevligare ut.
Ja, så var det första julbordet avklarat. Det skedde på Bofors Hotell och var dagens Rotaryprogram. Annika hade tagit med sin son, idol-Lars, som jag blev sittande bredvid. Han har nu en skiva på gång, som kommer att släppas den närmaste tiden.
På tv skall jag nu närmast titta på andra perioden av hockeymatchen mellan Ryssland och Sverige.
God natt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Haha det är väl första gången du spelar på trav ;) Lycka till! Får hoppas vi får höra hur det gick o pratet efter :) Ha det gott!Lotta