onsdag 16 december 2009

Onsdag 16/12

God kväll!
Igår kväll tänkte jag gå till sängs tidigt eftersom jag måste vara uppe före sju och ta emot borrmannen. Jag hade vattenslangen i källaren eftersom det var kallgrader. Han behöver vatten för att det inte skall ryka så hemskt när bergdammet sprutar ut. Detta innan borrningen har nått vatten. När jag bläddrade mellan kanalerna började en Wallanderfilm, Hämnaren, vilket gjorde att det blev sängen först halv ett.
Under förmiddagen, när jag satt vid pc:n och gjorde betalningar, ringde det på dörren. Det var Kajsa som överlämnade en påse frukostbullar. Hon och Harald hade varit hos Anita och skulle vidare till Filipstad.
Borrhålet saknar 10 meter, som kommer att göras i morgon förmiddag. Det skall i alla fall vara klart när jag kommer från Karlskoga imorgon.
Under eftermiddagen gick jag ner till Birgit. Jag hade inte varit där på länge så det tog ett tag innan kaffet var druckit och hon hade fått prata av sig. Nu har hon fått färdtjänst som hon kan utnyttja när hon åker till Filipstad och handlar. Hon har ännu inte utnyttjat möjligheten, men kommer troligen snart att göra det. Hon gillar inte att köra bil i snö och inte heller i mörker. Jag tycker det är starkt att hon själv inser när det är dags att sluta köra bil.

Inga kommentarer: