tisdag 1 december 2009

Tisdag 1/12

God kväll!
När november gick över i december blev det en stor väderförändring. Jag vaknade upp i en klar dag med några minusgrader. Det har inte varit plus på hela dagen.
Förmiddagen ägnade jag åt administrativt arbete för Invest. Trots att det är ett passivt företag förekommer det ändå att det kommer fakturor som skall betalas. Det är el. och vatten, bevakning och en massa annat.
Efter lunchen blev det arbete utomhus. Jag fick ett extra styrkepass när jag körde upp den kapade björken till förrådet. Det var ju en del meter från björken till 4-hjulingen och det måste jag bära fram. Eftersom jag har två timmersaxar, -tänger, eller vad det kan heta på fackspråk, var det bara att ta en i var näve och bära fram kubbarna. Nu är det gjort och nu ligger veden och väntar på att klyvas. Man förstår vilket jobb de har som eldar med ved. Jag skulle inte vilja byta.
Jag har sett Färjestad efter mycket om och men lyckats besegra Djurgården. Kvarstår något nyhetsprogram innan det är natten.
God natt på er!

Inga kommentarer: