tisdag 29 december 2009

Tisdag 29/12

God kväll!
Vid 11-tiden lämnade jag Västerås för resa till målet i Värmland. Åkte genom ett vintrigt och vackert vinterlandskap. Minus 10 vid starten och minus 17 vid målet. Solen sken från en molnfri himmel, vägen var ren från snö och is och dessutom torr, endast ett fåtal lastbilar var i farten och trafikanterna höll avståndet till bilen framför och resan gick bra. Anlände målet 2 timmar och 15 minuter efter start.
På gården hade det kommit ett decimetertjockt snötäcke medan jag var borta, så det var bara att slänga på sig skoteroverallen och börja ploga. En timme senare var det som det skulle igen.
Nu skall jag börja titta på en film, som jag håller på att spela in. Det blir lagom att se den innan matchen mellan Sverige - Ryssland i JVM som börjar klockan 24.00.
Jag önskar er en god natt!

Inga kommentarer: