tisdag 8 december 2009

Tisdag 8/12

God kväll!
Under förmiddagen, när jag städade som bäst, ringde lillebror och ville ha lunchsällskap. Han skulle inte äta förrän klockan 2, men det passade mig perfekt. Då hann jag göra klart det som jag planerat för dagen. I morgon blir det färdigstädat före jul. Jag gör inte mer än vanligt. Jag tycker egentligen att jag har det ganska städat som det är.
När vi ätit våra bruna bönor tog jag svängen förbi vårdcentralen för att se om de vaccinerade vanligt folk mot svininfluensan idag. När jag såg parkeringsplatsen trodde jag att hela lokalen var full av folk. Jag gick in och det var alldeles tomt. Jag frågade en sköterskeklädd, som höll på att göra iordning en gran, om hon visste om de vaccinerade. Hon hänvisade mig till receptionen och jag fick fylla i ett papper. Sedan var det bara att gå till väntrummet, som var tomt sånär som på en person som också skulle ha en spruta. När jag sa att jag trodde det skulle vara kö sa sköterskan att de egentligen inte skulle vaccinera idag eftersom de inte trodde att de skulle få något vaccin, men eftersom det hade kommit tog de hand om de som dök upp.
Hon verkade mest imponerad av den muskelmassa hon fick se på den arm hon skulle sticka.
Jag vet inte om hon stack eller fejkade för jag kände ingenting. Efteråt skulle jag sitta 10 minuter innan jag åkte hem, men jag sa att jag går sakta till bilen och åker. Nu har det gått flera timmar och jag känner fortfarande ingenting.
Nu är det som vanligt bara tv-tittande kvar innan det är läggdags.
God natt på er!

Inga kommentarer: