torsdag 24 december 2009

Torsdag 24/12

God kväll! Min hustomte hälsar välkommen i hallen. Under förmiddagen hälsade Lotta och Viktor på. De hade tagit vägen förbi Anita och tänt ett ljus.
Efter deras avfärd gjorde jag brunkål, som jag äter tillsammans med skinka. Detta är en skånsk tradition som vi hade i mitt barndomshem, troligen importerad av far, som var skåning.
Jag fortsatte med en Janssons frestelse, som jag skulle ha med till Susanne och Sten-Åke, där jag skulle fira julaftonen.
Efter att tittat till ljusen hos Anita och tänt ett för Remo åkte jag till Filipstad där maten serverades efter Kalle Anka. Förutom mig var Marinas familj och Rose-Marie med Linus där.
Det var en trevlig kväll med god mat och mycket julklappar.
När jag kom hem öppnade jag de julklappar jag hade fått och som ännu låg oöppnade.
Jag önskar mina läsare en fortsatt God Jul och tackar mina givare för fina presenter och önskar också en God Natt i midvinternatten.

Inga kommentarer: