torsdag 10 december 2009

Torsdag 10/12

God kväll!
Torsdag, med det vanliga dagsprogrammet. Avresa till Karlskoga vid 6-tiden. Klockan sju dök vår instruktör Carola upp efter att ha jobbat natt. Hon körde ett intensivt cirkelpass med oss. Hon är fantastisk som alltid ställer upp oavsett hur hon jobbar.
Sedan blev det en tur till Marina innan det var dags för Rotary. Idag startade vi lite tidigare för efter maten åkte vi till ett studiebesök på Chematur inom Bofors industriområde. Vi tittade på deras testanläggning, där man tillverkade sprit av vete. Tanken är att det skall användas som bränsle till bilar.
Vid tretiden kom Gudrun från Västerås. Vid något tillfälle hade hon sagt att det skulle vara gott med rotmos och Värmlandskorv. Eftersom jag inte hade kommit på vad jag skulle bjuda på stannade jag vid ICA i Storfors och köpte tillbehör och fixade detta. Det smakade bra, tyckte vi båda.
Hittills ikväll har det varit prisutdelningen av nobelpriset och kvällen fortsätter antagligen i samma stil. Färjestad spelar ju i kväll, men jag får anpassa mig.
Jag önskar mina läsare God Natt!

Inga kommentarer: