fredag 10 december 2010

Fredag 10/12

God kväll!

Idag gick jag upp lika tidigt som igår, frånsett den halvtimme som jag låg och drog mig, innan jag klev ur sängen. Jag åkte iväg till ett seminarium som KPMG, min revisionsfirma, höll. Det var ett frukostmöte med information om några skattenyheter samt hur man tolkar balans- och resultatrapporter. Det var inga större nyheter för en som varit med förr. Förutom firmans personal var det ett fåtal som jag kände igen. Det hela var slut klockan 10 och då blev det hemfärd.

Lunchen åt jag i Filipstad. Där träffade jag Greta och Gunnar Johansson, som jag pratade med. Restaurangen är sig lik både vad det gäller maten som antalet gäster. Ägarbytet märks inte på något sätt.

Under eftermiddagen tog jag fram 4-hjulingen och skrapade av den snö, som har kommit under senaste veckan. Det blir lite för mycket att pulsa i när man skall hämta posten.

Nu har jag sett en del av Nobelfesten. Skall se om det finns något annat, i annat fall blir det fortsatt tittande på festen.

God natt!

Inga kommentarer: