lördag 25 december 2010

Lördag 25/12

God kväll!
Idag var det dags att åka till Åsa och Markus i Karlstad och äta julmat. Det var också första besöket efter att lille Erik kommit till världen.

Det var ett bra tag sedan som jag såg någon älg, men idag hände det. En hel skock. De stod 15 meter från vägen och betade på ris från en avverkning. Jag räknade till fyra stycken, men det kan ha varit någon mer eftersom jag upptäckte dem ganska sent.

I förmiddags hade jag en koltrast vid fågelbordet, tro det eller ej, men den var helsvart och med gult näbb. Enligt fågelboken händer det att några övervintrar i Sverige. Detta måste vara en av dem.
Trots att jag avsagt mig julklappar blir det en hel del. Det måste betyda att tomten tycker att jag varit ovanligt snäll.

Nu skall jag skynda mig till tv:n och titta på en svensk kriminalare som går i två avsnitt och börjar idag.

Därför, god natt på er!

Inga kommentarer: