tisdag 21 december 2010

Tisdag 21/12

God kväll!

Nu kan man säga att det är vinter. I morse var det 20 grader kallt och hela dagen har det pendlat mellan 18-20 grader. Nu ikväll är det 24 och ett klart väder med fullmåne. När man tittar ut ser det ut att vara riktigt kallt och troligen blir det säsongens kallaste natt. Skall det fortsätta så här får man leta fram långkalsongerna.

Jag har hållit mig inomhus större delen av dagen. Utomhus har jag bara varit när jag åkte till Filipstad och åt lunch samt när jag gick ner till växthuset och skottade av snön för att slippa se taket ramla ihop. Har också burit in en korg med ved eftersom jag gör upp eld i köksspisen för att få lite extra värme där.

På Louise satt Inger Stjernlöf, förra ägaren, tillsammans med sonen Calle, skådespelaren.

Nu väntar strax del två i svenska serien "Morden i Sandhamn", så: God Natt på er!

Inga kommentarer: