torsdag 23 december 2010

Torsdag 23/12

God kväll!
Idag var det betydligt mildare när jag åkte in till Karlskoga för att serva bilen. Det var dags för 6000-milaservice, på dagen två år efter att jag hämtat ut den. Jag lämnade den prick sju och eftersom Marina hade semester ringde jag henne och hon hämtade mig och bjöd på kaffe och lussekatter, som Emelie hade bakat dagen innan. När jag hämtade bilen bad kundmottagaren om ursäkt för att han inte uppfattat att den var 4-hjulsdriven. Det skulle nämligen bytts olja, men den hade han inte beställt hem så nu skall jag dit en gång till. Men det är ett kort jobb så det gör de under tiden jag dricker en kopp kaffe.
När jag kom hem ringde det på dörren. Det var mina nya grannar, Susanne och Ingemar Dacke, som önskade God Jul och lämnade en flaska. Det känns lite dumt när man inte har något att lämna tillbaka, men jag får väl ordna en liten grannfest längre fram.
Efter att jag varit på Louise och ätit mig proppmätt på ärtsoppa och pannkakor var det dags för ICA och lite julmat. Det blev lutfisk och sedan letade jag i bingen med färdigkokt skinka efter en liten en. Den minsta jag kunde hitta var på tre kilo, så nu är det till att äta skinka varje dag. Den griljerade jag i kväll och dessutom har jag gjort en Jansson för morgondagen.

Under kvällen var jag till Thomas. Även där blev det kaffe. Han var fullt sysselsatt med att steka köttbullar och revbensspjäll. Dessutom skulle han göra klar skinkan och en Jansson.

God natt på er! Nu skall jag titta på uppsittarkväll som pågår i tv:n.

Inga kommentarer: