lördag 4 december 2010

Lördag 4/12

God kväll!
Efter att ha ätit frukost, vattnat blommorna, fyllt på fåglarnas fröautomater, åkt förbi Birgit och meddelat att jag skulle resa bort ett par dagar och frågat om hon kunde ta hand om posten samt kontrollerat ljusen på kyrkogården åkte jag mot Västerås. Stoppet hos Birgit tog lite längre tid än förutsett eftersom hon skulle visa tröjor och sockar som hon hade stickat till barnbarnen, samt berätta om Kroppas julbord som varit kvällen innan.

Till slut kom jag iväg till Västerås. Där var det soligt och kallt, som hemma, men med betydligt mer snö. Efter en något försenad lunch åkte vi till Nykvarns hantverksby, där det var julmarknad. Många stånd var utomhus och andra var i byggnader, men utan värme. Folket som stod där var frusna så de skakade för det var drygt 10 grader kallt. Själva klarade vi oss bra för det fanns galleri och kafé där det var varmt och skönt. Många fina tavlor, men tyvärr, jag har väggarna fulla.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: