onsdag 1 december 2010

Onsdag 1/12

God kväll!
Det är fina dagar, men fy så kallt. Utomhus 10-20 grader minus. Lyckades få tag på Carlsen på rörfirman idag. De hade fått ventilen igår till värmepannan. Nu väntar de "bara" på att montören från Sunne skall komma. Jag skulle få besked så snart han visste något. Har ännu inte hört från honom. Tycker att det är konstigt att de inte har en egen montör med behörighet. De har ju installerat en mängd bergvärmepannor.
Vid fågelmaten har jag ofta besök av hackspetten. Jag har också en, som ser ut som en gröngöling, men saknar det röda på huvudet. När jag tittar i fågelboken skall det finnas en som ser ut så, en gråspett. Kan det vara en sådan månne?
Jag har även två ekorrar som gillar fågelmaten och kommer med jämna mellanrum.

Idag har Restaurang Louise övertagits av två utlänningar från Karlskoga. De skall ha samma inriktning som tidigare, dvs husmanskost. Den ene av dem har pryat under ett par veckor på restaurangen och maten var bra som vanligt

Efter lunchen åkte jag till Janne och Monica och drack eftermiddagskaffet med saffransbullar.

Ikväll åkte jag in och tittade på matchen Bofors-Borås. Bofors vann klart med 7-3 (2-1, 4-1, 1-1).

Nu närmar det sig läggdags så "God Natt" på er!

Inga kommentarer: