fredag 3 december 2010

Fredag 3/12

God kväll!
Det börjar bli tjatigt, men faktum är att bergvärmen inte är åtgärdad ännu. Idag ringde jag upp rörfirman igen. Då fick jag veta att montören från Sunne har lovat att komma på onsdag, 12 dygn efter stoppet började. Vi hade ett långt, men trots allt, sansat samtal.
Idag uppvaktades Jennifer, som fyllde 18 år igår. Vi blev bjudna på mat och lite senare kaffe med tårta, som bakats av storasyster Emelie.
Nu skall jag krypa ner mellan mina kalla lakan, för att i morgon bege mig till Västerås och fira helgen med betydligt behagligare temperatur. Dessutom slippa att elda för att få det acceptabelt.
God natt!

3 kommentarer:

Janne sa...

Det visar hur viktigt det är att anlita en rörmokare med full kompetens för att köpa en värmepump.
Jag har haft samma problem. Det är skitdåligt att inte dom kan utbilda personal, så de kan klara av att serva grejerna när dom säljer dem.
Hälsningar Janne

S-O Svensson sa...

Jag hade uppe kompetensen med honom och då sa han att det kostade 20-25000 att gå en sådan kurs. Det tyckte jag var småpengar jämfört med vad det gav i good will samt möjligheten att kunna sköta anläggningarna som han installerat. Dessutom sa han att bland de yngre, som han frågat om att utbilda sig, fanns inget intresse. Senare har jag tänkt erbjuda honom att betala kursen och som motprestation skulle han lämna 24-timmars garanti. Lånet kunde avbetalas mot kommande servicebesök. Får se hur jag gör.

Lotta sa...

Ja du :) så tråkigt med din värme,, tur att du har en tillflyktsort :) Men pengar vill de ha iaf :( Synd att du måste "rymma fältet" för att få värme.. Har hört 2 till här i Kga som har haft stora problem med sin bergvärme,,, Lycka till iaf o kramar