fredag 31 december 2010

Nyårsafton 31/12

God kväll!
Idag har jag burit ved så att jag svettats, men så har jag också fått varmt och skönt inomhus. Ikväll har jag gått över till värmepatronen på bergvärmepumpen och hoppas att det är blir en behaglig värme när jag slår upp de blå i morgon.
 Här önskar vi, Gudrun och jag, våra barn, barnbarn, syskon och övriga läsare: Ett Gott Nytt År!
Tidigare på kvällen var det dukat för nyårssupé.

Menyn bestod av förrätten, som Gudrun gjort: Avocado med en fyllning av gräddfil och stenbitsrom samt räkor. Som dryck hade vi Näsumaöl, som köptes hos tillverkaren i Skåne under kusinträffen.

Huvudrätten lagade jag till och den bestod av fylld fläskfilé med smakrik sås samt potatisgratäng. Här hade vi rödvinet Brown Brothers som dryck.

Desserten var enkel och bestod av kaffe med mandeltårta. Vi fick vänta någon timme innan vi orkade få ner den.

Alltsammans smakade bra och kan användas till vilken middag som helst.

Har nyss sett hur "småkronorna" slog Kanada i junior-VM.

Till sist Gott Nytt År och sov så sött på det nya året!

1 kommentar:

Lotta sa...

Så fina ni är:) och tack detsamma :)) Önskar jag ätit en sån nyårsmiddag,,, kramar