måndag 6 december 2010

Måndag 6/12

God kväll!
Då var vi hemma igen efter Åbo-turen. Börjar med att gratulera Åsa och Markus som fick en son idag, 4,5 kg och 55 cm lång.
På färjan i går kväll fick det bli buffén. Här har Gudrun kommit till dessertbordet. Tyvärr, dit kom inte jag. Jag tog det vackert och började med sill och lax av alla de sorter, sedan blev det en tallrik med kallt av kött. Gick sedan på de varma rätterna med Jansson, korv och köttbullar. Som tallrik nr fyra hade jag tänkt mig lutfisken, som såg fin ut och som jag gillar. Det blev inte så. Jag var fullständigt proppmätt efter de tre andra.
Efter ett tags pustande fick det bli en liten tallrik med godis och kaffe. Jag hoppade över ostbrickan, som jag också hade sett fram emot. Dessertbordet var inte att tänka på. Nu har jag bestämt mig för att i fortsättningen, om vi åker någon mer gång, skall det inte bli buffé.
I pianobaren fick vi rå om pianisten helt för oss själva.

.
Här ser vi genom hyttfönstret hur vi avlägsnar oss från Åbo i det grå och vintriga vädret
God natt på er!

Inga kommentarer: