fredag 22 juli 2011

Fredag 22/7

God Kväll!

I morse, när jag gick ner för att hämta morgontidningarna, såg jag rester av ett skrovmål på verandan. Det var antagligen en katt, som tagit ett djur, betydligt större än en mus. Såg rester av huvudet plus lite annat. Jag skulle inte vilja vara den husse eller matte som pussar den lilla kissen.

Eftersom det var mycket längesedan, som jag städade ur kylskåpet på riktigt, gjorde jag det under förmiddagen. Kan säga att det blev betydande plats ledig. Tänk, vad som kan gömma sig bakom burkar och annat. Jag brukar inte vara så noga med datumet utan smakar mig fram. Nu fanns det förpackningar som inte var lönt att smaka på en gång.

Idag fick det bli lunch i Filipstad. Det har inte hänt så ofta på senaste tiden. Fortsatte till Susanne, men där var det tomt. Ytterligare en sväng. Denna gång till Janne och Monica. Där såg dött ut, men jag tog en sväng i trädgården. Gick förbi bilen och kände att den var olåst och därför ringde jag på, men inget svar och dörren var låst.

Åkte hem och fortsatte till Karlskoga för att vara där efter 15.00 för att vittja postboxen. Det borde finnas fakturor, som kommit sedan jag var där senast. Tog också en sväng till Marina och fick en kopp kaffe innan jag återvände till hemorten.

Har tittat på friidrott och sett de svenska damerna riva sig ur på 1.89. Nu återstår att se hur det skall gå för Ohlsson i tresteg.

God natt!

2 kommentarer:

Janne sa...

Hejsan. Vi var hemma,och vi satt eventuellt på balkongen och åt mat o drack kaffe. Hälsningar Janne

S-O Svensson sa...

Då borde ni sett mig, när jag tittade på era blommor, men det är klart, man går ju med lätta steg.