söndag 31 juli 2011

Söndag 31/7

God Kväll!

Återigen en sommardag och stor del av dagen tillbringades nere vid sjön. Lite avbrott med 11-kaffe.

Lunchen fick bli lite grillat på hemmaplan.
Fram på eftermiddagen fick vi för oss att åka ut och titta efter kantareller. På vägen ut mot Skarphyttan kom det några regnstänk. Det blev inget riktigt regn utan vi begav oss ut i skogen. Vi hittade lite här och där, men de var ganska torra. Några liter blev det.  Det gick bra fram till att jag förstod att jag var helt vilsen. Ett tag var jag inne på att det blir nog att ringa någon som får ställa sig vid bilen och ge en signal då och då. Nu blev det i alla fall mindre kantareller och mer att ta sig fram till vägen. Till slut var vi där, ca etthundratal meter från bilen. Nu blir det inget mer svampletande utan GPS.

God Natt!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja då är det inte bara med mig du går vilse. Fast med mig är det ju preskiberat det är väl en 45 år sedan. Ha det gott i värmen.
Kram

lotta sa...

Det va väl ca 10 år sen jag gick vilse men jätteäckligt tyckte jag :( tog ett bra tag innan jag gick i okända skogar igen,,, man blir ju lätt "blind" när skogens guld lockar :( (jag ringde iaf polisen haha ;=) kramar