tisdag 26 juli 2011

Tisdag 26/7

God kväll!

Återigen en strålande dag. Därför fick det bli en tvättmaskin även idag. Efter frukost och morgontidningarna körde jag igång med bokföringen och nu är jag ikapp igen.

Tänkte åka in till Filipstad för lunch, men jag kände inte för att byta om och därför blev det lite hopplock. Mätt och däst fick jag nu tid till en middagsvila i hammocken.

Under eftermiddagen bytte jag om till kortbyxor för första gången i sommar. Jag har tidigare känt mig lite frusen och det tror jag beror på strålningen. Min teori är att kroppen har hämtat sig. Tidigare har den försökt rädda de friska cellerna, som blivit skadade av strålningen. För att få energi tar den värmen i kroppen och därför blir man frusen. Teorier från en som inget vet. Men det låter vettigt, eller hur?

Körde resterande gräsmattor, utom en liten på baksidan, där kantarellerna nu börjar titta fram. Det är inte alla som plockar kantareller i gräsmattan. Det är klart, tar man bort allt ogräs, finns väl knappast något gräs, så den kanske inte skall kallas för gräsmatta, men den funkar så.

Under kvällen blev det en köttbit på stekhällen tillsammans med en majskolv och lite potatissallad.

God Natt!

3 kommentarer:

Marina Svensson sa...

Kroppen behöver mycket energi när den inte mår bra, därför är det viktigt att man ger den extra sådan, gärna fetare mat än man kanske äter i vanliga fall. Det är kul att se och höra att du mår bättre. Kram Marina

S-O Svensson sa...

Ja, idag fick han så att han teg.

Lotta sa...

Såå underbart att läsa din förbättring och jag håller på din teori :) hur varmt i vattnet,, tänkte komma o bada nån dag men idag vill Viktor till sandviksbadet där det är hur långgrunt som helst :( inget för mig men för honom ;=) kraaamar