måndag 25 juli 2011

Måndag 25/7

God Kväll!

Idag visade både min väderstation och yr.no att det skulle vara skapligt väder utan regn. Därför började jag dagen med att fylla tvättmaskinen med lakan  , som sedan hängdes ute. Under förmiddagen gjorde jag också en del bokföring, men har lämnat en del till i morgon. Numera är man ganska ringrostig eftersom man gör det så sällan.

Lunchen fick bli på Louise idag igen. Fisk, som smakade mycket bra.

När jag kom hem plockade jag ner lakanen och sprang förbi strykjärnet, så nu är de fina och luktar dessutom friskt. Fint väder i morgon så blir det en omgång till.

Fortsatte med att kapa en del grenar på buskar för att slippa ha de hängande i huvudet, när jag klipper gräset. Körde någon timme gräsklippning innan det fick vara nog.

Birgit kom staplande från hallonsnåren, som växer bland sly och annat vid kraftledningen. Hon var alldeles slut efter att ha gått i riset och plockat och slängde sig ner på marken för att vila. Jag trodde nästan att hon inte skulle uppleva sin 90-årsdag i januari. Det är ju fan att man skall behöva skälla på en gammal människa. Hon hade mobilen med sig, men vad hjälper det om hon blir liggande, då hon inte har några nummer inlagda.

Som vanligt har kvällen avslutats med TV-tittande, idag blev det Johan Falk.

God Natt!

Inga kommentarer: