söndag 3 juli 2011

Söndag 3/7

God kväll!

Även denna dag var det illamående och värk som styrde dagen. Nästan omöjligt att få i sig någon mat, det blev en rostad brödskiva och lite nyponsoppa. Bara jag öppnar kylskåpsdörren tar det emot.

Längre fram på dagen sa jag till mig själv: Nu får du jäklar i mej rycka upp dig! Sagt och gjort, fyllde ett par vattenkannor med vatten och gick ner till växthuset och vattnade gurkan och tomaterna, som har börjat komma i mängd.

Fortsatte ner till sjön, det gick sakta, men den värsta värken släppte. Helt klart är det nyttigt att röra på sig. Vattentemperaturen var idag bara 21 grader, men det var en annan vind än förra gången jag mätte. Satte mig och tittade ut över sjön, fick sällskap av storlommen, som var framme vid bryggan och visade upp sig. Tyvärr, kameran var inte med.

När jag återvände upp till huset kom Thomas cyklande. Han var ute på en ca 45 km tur. Efter lite vatten bar det iväg igen.

För mig har det huvudsakligen varit TV-fotboll och att tvinga i mig de 2,5 liter vätska som jag fått order om. Tog mig ytterligare en rostad brödskiva. Hoppas att jag snart får aptiten tillbaka. Man blir riktigt matt utan mat.

God Natt!

Inga kommentarer: