lördag 30 juli 2011

Lördag 30/7

God Kväll!

Fortfarande fint sommarväder.
 När Gudrun sänkte sig i böljan blå visade vattentemperaturen nästan 23 grader.
 På land var det 30 grader, när solen tillfälligt gått i moln, annars var det närmare 40 i solen. Härligt!
Gudrun hade tagit med lite gammalt bröd. När hon slängde i det dök helt plötsligt fem änder upp. Vi hade tidigare inte sett några. Här sitter de och torkar och putsar sig efter måltiden.

Idag gjorde vi det enkelt för oss till lunch. Vi åkte ner till Prästbäcken och tog var sin raggmunk. När vi satt där kom det några droppar regn. Trots att vi satt utomhus var det inte så många droppar att vi gick inomhus.

På eftermiddagen skulle jag titta på Malmö-Djurgården. Det gick inte mer än ett tiotal minuter innan matchen bröts p.g.a att det slängdes knallskott. Polisen får väl dra vapen och skjuta en eller ett par i benen så kanske det tar slut, när de ser att det blir kännbart.

Strax efter blev jag lite irriterad. Jag skulle brygga eftermiddagskaffe till oss. Skulle fylla på kaffepulver. Tänk er, en nyöppnad kaffeburk på ett halvkilo och burken flyger iväg, träffar en vattenkanna fylld med två liter vatten stående på en pall. Alltsammans ner på en trasmatta. Tar tag i mattan och skall ut med den. Då rinner alltsammans ner på golvet. Sopar upp blött kaffepulver. Fram med trasa och mopp. Tvättar av pulvret från mattan. Skulle inte ni bli lite smått förbannade?

När det bryggda kaffet var urdrucket började Gudrun prata om Opera på skäret i Kopparberg. Där går Carmen och hon trodde att det var något som jag kunde orka med. Det hela slutade med att vi nu har biljetter till detta den 7:e augusti.

Ja, mycket kan hända på en dag.

God Natt!


2 kommentarer:

Marina sa...

Jag hade också blivit förbannad men det såg nog roligt ut så jag hoppas att det blev lite skratt efteråt. Kram

Lotta sa...

nej inte liiiite ;=) veet,, men som Marina sa; det kan va roligt efteråt ;=)
Kram