tisdag 19 juli 2011

Tisdag 19/7

God kväll!

Idag var det först strålning och därefter ett samtal med läkaren. Eftersom det var en timme emellan gick jag till cafeterian. När man sitter där känner man sig väldigt frisk. De flesta tar sig fram med kryckor, rullatorer eller rullstolar.
Hos läkaren var det inte så mycket ny information. Efter slutstrålningen får jag en kallelse efter tre månader för kontroll.

När jag kom till Filipstad åkte jag in till Sten-Åke och Susanne, som har semester, och tittade på deras nyinköpta cyklar. Givetvis blev det ett par muggar kaffe innan jag fortsatte hemåt. Jag fick lova att ta med dem till Karlstad när jag åker förbi i morgon.
Hemma igen plockade jag fram alla delar till stekhällen och monterade vagnen och allt det andra. Det tog nog ett par timmer, dock utan något vredesutbrott. Provade också det hela genom att steka en kotlett, majskolv och råa potatisar. Det smakade bra och jag kände mig som en Per Morberg.
Lite senare fick jag besök av lillebror Janne och Monica.

Kvällen avslutades sedan framför TV:n med "Morden i Midsomer".

God Natt!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Härligt nu väntar jag bara på en inbjudan. Såg jätte gott ut. Kram

Lotta sa...

Håller med susanne ;) men du är nog lika duktig och betydligt fräscharen än han :)) kram